יום רביעי, 20 ביוני 2012

יומני היקר

אני זוכרת במעורפל מילדותי הרחוקה, סדרת טלויזיה (או משהו שכזה, אל תתפסו אותי במילה, זכרון זה לא הדבר החזק אצלי) בה רואים מחברת...יד כותבת וקול של ילדה קורא במקביל "יומני היקר..." התמונה הזו תקועה לי בראש...
בכל פעם שצמד המילים הזה מופיע בקונוטציה כזו או אחרת, אני נזכרת באותה תמונה...

כשהייתי נערה כתבתי יומן, מה יומן? מגילות! אבל זו לא אשמתי שלהורים שלי לא היה כסף לפסיכולוג והייתי במצב שהצריך שחרור...אז כתבתי (היום קוראים לזה "חפרתי")...בכל מקרה, היו לי עשרות מחברות ששימשו אותי כיומן...חפרתי המון...אני יודעת...
לרוב כתבתי בעטים צבעוניים, מדי פעם הוספתי תמונה ובעיקר הוספתי שרבוטים צבעוניים (מישהו אמר לבבות?) הייתי מעלה פה תמונות לדוגמה, אבל התוכן אישי מדי...אז תצטרכו לדמיין...או שלא.

לאחרונה אני נחשפת יותר ויותר לעולם היומנים היצירתיים (Art journals), אני נהנית מהצבעוניות והפרשנות האישית של כל יוצר לדברים שסובבים אותו בחייו...מדי פעם אני מפנטזת על פינוי זמן לעצמי לצורך הכנת יומן אומנותי שכזה אבל המרחק בין הפנטזיה למציאות...מאוד רחוק, לפחות אצלי...חוץ מזה שהיום כשאני חופרת כמעט לכל מי שמוכן להקשיב, היומן האישי נראה קצת חסר תועלת...

אבל, כשחגית, אחת היוצרות האהובות עליי, פנתה אליי בהצעה הקשורה בבלוג חדש שכולו סובב סביב יומנים יצירתיים, שמחתי מאוד על ההזדמנות לקחת חלק!
עוד שמחתי לראות שאני נמצאת ב"חברה טובה" של יוצרות נפלאות אליהן פנתה חגית בבקשה להענות למשימה הראשונה אותה היא מתכננת להעלות בבלוג החדש "יומני היקר"...

חגית שלחה לנו "דף הכרות" למילוי...וציינה שאם הילדים שלנו עשויים להנות מיצירת דף כזה, הם מוזמנים לנסות בכיף...אני כמובן לקחתי את ההצעה, ידעתי שיובל יאהב את זה...וכך ישבנו יובל ואני, ליצור את דפי ההכרות שלנו...




אני מאוד אוהבת את הדף של יובל, מלא בצבע והומור...זה לגמרי יובל :)
אני מקווה שאתם מצליחים להבין את מה שהוא כתב וצייר ואם תשימו לב, יש מספר מקומות עם כוכביות וחץ בתחתית העמוד...מאחורי הדף הוא כתב את ההסברים...
* במילה שחור הוא צייר אדם כהה עור ובכוכבית הוא הוסיף: "אני יודע שזה גזעני, אבל כל אחד רואה את זה מנקודת מבט אחרת". (יובל לא אוהב כשאומרים כושי, הוא תמיד מתקן אותנו ואומר: "אפרו אמריקאי או שחום עור!" יש לו איזה עניין עם הגזענות לפי צבע עור)...

**  במילה לבן הוא צייר את לובן העין והוסיף: "או קוטג'"

*** בציטוט הוא כתב: HERO UP או אף אחד לא מושלם והוסיף בכוכבית שזה משפט מתוך משחק :)

**** את הכוכבית הזו אני אוהבת במיוחד...בעיגול "צייר לי כבשה" הוא צייר סטייק (וגם כתב את זה מתחת בצבע)...והוסיף בכוכבית..."אני מעדיף את הכבשה במצב וול-דן (Well done)"

אני מאוד נהניתי להכין את הדף שלי ואני מקווה שיהיו עוד משימות שאוכל לקחת בהן חלק...
(אתם מוזמנים לקפוץ לבלוג של חגית, להוריד את דף הבסיס של המשימה ולהנות גם אתם מיצירה אישית!)

בינתיים, לקראת סיום שנת הלימודים ומתנות הפרידה...רציתי להכין למחנכת של יובל מעין דף חזותי עם משפט שאני מאוד מאמינה בו...מאחר והייתי בשוונג אחרי הדף החזותי של חגית, ניסיתי משהו בכיוון, אבל לא התחברתי לתוצאה...


אז ניסיתי משהו קצת אחר...אהבתי יותר את הפרחים מאשר את השאר...וגם זה נגנז...


ובסוף הלכתי לכיוון אחר לגמרי...שאיתו אני כבר קצת יותר שלמה...חשבתי שהצבעוניות של המילים מספיקה ולא צריך עוד קשקושים וקישוטים...
אין לי מושג אם המשפט הזה קיים כבר או לא...אבל זה משפט שאני מאוד מאמינה בו ומקווה שעוד מורים יהיו מעולים ולא רק טובים!




שאר המתנות הן תפורות וכדי לא לערבב מדיה אחת עם שניה...אכתוב עליהם בפוסט אחר :)
ובינתיים, שיהיה לכם יום צבעוני!

10 תגובות:

  1. פוסט צבעוני ויפיפה!! אהבתי הכל!

    השבמחק
  2. אהבתי את הדף של יובל, איזה ילד חכם יש לך! כיף גדול!!

    השבמחק
  3. הזכרון שלך לגבי יומני היקר הוא מפרסומת בטלויזיה עם ילדה בשם דנית שהיתה כותבת "יומני היקר.. ומסיימת במילים לעבור את הקיץ בשלום. עידית.

    השבמחק
  4. Love your page and so cool that your son did one too :) Thanks for sharing! I've always loved art journals too, but always just end up writing in mine and sometimes gluing stuff. Very cool!

    השבמחק
  5. עדיה, תודה רבה שהשתתפת! העמודים שלכם מקסימים כל כך!! ואהבתי מאוד את כל הגרסאות שעשית לאמרה הזאת, ודווקא הכי אהבתי את הראשונה! :))

    השבמחק
  6. אוי, מקסים... עשית לי חשק מטורף להכין דף כזה משלי, אולי אתן לבת שלי...היא תמות על זה... ממש אהבתי את מה שיובל כתב, כזה חמוד וחכם...
    והמתנה למורה יצאה משגעת

    השבמחק
  7. עדיה יקירה, אוהבת, אוהבת, אוהבת... את הדף הראשון. ממש מתאים לי בתור מורה לביולגיה בארץ ומורה בארה"ב שנים על גבי שנים. היופי בדף, ההדגשה הציבעונית והשונה בין תלמיד לילד. התוספות של העיניים והנקודות מיד זרקו אותי לחשיבה שכל ילד שונה מרעהו וכל תלמיד רוצה להצליח. אם יכולתי ליישם את יצירת היומן בכתה אשמח מאד. בכל אופן, נתת לי רעיון להכרת הילד-תלמיד. על כך אני מוחאת לך כפיים, כל טוב חני.

    השבמחק
  8. אני התפעלתי מהדף של יובל כבר במקבץ שראיתי אצל חגית, ושמחה לראות כאן קצת הרחבות והבסרים... הילד עם כשרון מופלא, ממש כיף לראות!

    השבמחק
  9. פוסט מיוחד!!! אהבתי מאוד את דף של יובל... מיוחד בדיוק כמו נילד שלך.
    לגבי מתנה למורה, אפשר להיוץ חצופה ולבקש ממך את התוצאה הראשונה? מתאים לי בול, כדי להזכיר לעצמי ולאחרים מידי פעם.

    השבמחק

תודה שקפצתם לבקר ולקרוא...
אשמח לתגובותיכם :)